PRZEMYSŁY KREATYWNE I FILMTERACTIVE 2017

PRZEMYSŁY KREATYWNE I FILMTERACTIVE 2017

Opublikowany

17 października w Łódzkiej Szkole Filmowej już po raz 7. odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Przedstawiciele biznesu, reklamy, ale przede wszystkim przemysłów kreatywnych spotkają się, by porozmawiać i wymienić wiedzą w tematyce powiązanej z hasłem przewodnim tegorocznej edycji: „Content of the Future”.

Łódzka edycja festiwalu Filmteractive będzie poświęcona silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne. Tematyka wydarzenia nawiązuje do kreatywnego charakteru miasta.  
Nie można dziś marginalizować wpływu zarówno kultury na tworzone przez marki treści, jak i otwarcia tychże marek na wspieranie kultury i na przemysły kreatywne. Ten relatywnie nowy sektor gospodarki staje się coraz mocniejszą dźwignią światowego biznesu. Stąd skupienie tegorocznej edycji festiwalu wokół tej problematyki – mówi Olgierd Cygan, Lider Deloitte Digital w Europie Środkowej, pomysłodawca wydarzenia.
film 024.jpg

Dlaczego przemysły kreatywne?

Przemysły kreatywne oparte są na efektach pracy oraz działalności twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Jednocześnie spełniają cele, jak i korzyści ekonomiczne wyznaczone przez branżę usług czy przemysłu, z którymi często się łączą. Od roku 1997, kiedy w Wielkiej Brytanii powołano do życia interdyscyplinarny Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych (Creative Industries Taskforce), oszacowano, że w ciągu dziewięciu lat światowy eksport sztuk wizualnych wzrósł z 10,3 do 22,1 miliarda, a co za tym idzie wpływy z obrotów mediami audiowizualnymi potroiły się.

Warto podkreślić, że z przemysłami kreatywnymi nie tylko związana jest ekonomia, ale również kapitał społeczny i kulturowy. Odgrywają one bowiem kluczową rolę w strategii rozwoju współczesnego miasta. Pozwalają przyciągać i zatrzymywać wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz zewnętrznych inwestorów, a przez to wpływają na styl życia mieszkańców. Dlatego tak ważne jest wyjście poza stereotyp, który ogranicza kulturę i sztukę jedynie do uatrakcyjnienia lokalnej turystyki. Przemysły kreatywne przyciągają na stałe, a nie jedynie przejazdem.

Olgierd Cygan, Lider Deloitte Digital w Europie Środkowej, pomysłodawca Filmteractive Festival

Deloitte Digital jako partner strategiczny wydarzenia zamierza rozwijać stworzone dotychczas w Łodzi miejsca pracy oraz zakres swoich usług z zakresu interaktywnych koncepcji marketingowych, content marketingu oraz crossmediów. Filmteractive pozwala połączyć sztukę filmu oraz nowe technologie z biznesem, skonfigurować dziedzictwo kulturowe miasta z rzeczywistością XXI wieku, wpływając tym samym na jego wizerunek społeczny i ekonomiczny. To wymierny aspekt przemysłów kreatywnych, które zyskują coraz większy wpływ na poziom zatrudnienia w danym regionie, a pośrednio na ukierunkowanie w nim edukacji.
f 18.jpg

Czy Łódź kreatywna to Łódź digitalowa?

Dla mnie Łódź kreatywna to taka, która pozwala rozwinąć potencjał ludziom twórczym – podsumowuje Anna Stępkowska, HR Manager w Deloitte Digital Mam nadzieję, że uda nam się ich przekonać, że Łódź jest miejscem dla nich. Najlepszym dowodem na to jest zespół zaangażowanych i pełnych pasji ludzi, którzy dzisiaj w Deloitte Digital tworzą projekty dla największych marek, o czym będzie można się przekonać na zbliżającej się edycji Filmteractive.

Kogo będzie można posłuchać na Filmtercative?

17 października w Łódzkiej Szkole Filmowej będzie można wziąć udział w ciekawych spotkaniach z przedstawicielami biznesu, reklamy oraz przemysłów kreatywnych w ramach festiwalu Filmteractive. Z pewnością nie do przeoczenia jest prezentacja Joe Krawczyka (Dyrektor Kreatywny w indHash), eksperta w dziedzinie influencer marketingu, mediów społecznościowych oraz video komunikacji biznesowej czy Marcina Łunkiewicza - producenta pierwszego w historii polskiej telewizji serialu w technologii virtual reality: „Para nie do pary”.

Swój udział potwierdził również Martin Percy, reżyser specjalizujący się w wykorzystaniu nowych technologii do tworzenia nieznanych dotąd doświadczeń filmowych. W swoim portfolio ma filmy zrealizowane dla marek takich jak Google, British Telecom, 7-11 USA, Jameson Whiskey i Tate Modern, a wśród utalentowanych aktorów, z którymi przyszło mu pracować są Daisy Ridley (gwiazda nowych Gwiezdnych Wojen), Gordon Ramsay, Sir Derek Jacobi czy Sir Ian McKellen. Za swoją pracę został uhonorowany między innymi nagrodą BAFTA, sześcioma Webbys czy Grand Clio. Jego doświadczenie idealnie obrazuje współpracę artysty i dużych brandów, a także jej namacalne efekty. Na festiwalu opowie o tym,  dlaczego w kinie przyszłości nie trzeba będzie wyciszać, ani wyłączać smartfonów.

Nie zabraknie rodzimych przykładów na to, że tworzenie ciekawych artystycznie treści może liczyć na zainteresowanie nimi poważnych inwestorów. Anna Iller, Branded Content Manager z Allegro Group – która zarządza na co dzień powstawaniem prawdopodobnie największej ilości treści dla polskiej marki – podzieli się swoim doświadczeniem dotyczącym pracy przy kanałach tematycznych wideo, poradnikach zakupowych, ale też przy unikatowym projekcie z pogranicza kultury i reklamy: „Legendy Polskie”.

Filmteractive 2017 odwiedzi również Rafał Baran, prezes spółki 4FUNMedia, w której skład wchodzą m.in. telewizje 4FUN czy Screen Network, wcześniej m.in. szef marketingu w firmach fonograficznych Sony Music i BMG Music, mający na swoim koncie głośne kampanie związane z promocją takich marek jak Play, Orange czy mBank. Z uczestnikami festiwalu podzieli się wiedzą na temat budowania fabuły, obrazów, treści, które nie epatując brandem, znakomicie podnoszą świadomość marki wśród odbiorców. Produkcja contentu jest coraz popularniejszym narzędziem marketingowym, a przy tej okazji powstają ciekawe artystycznie projekty, dobrze przyjmowane przez odbiorców i krytykę. Przykładem trendu i skuteczności takiej kampanii jest niedawny launch płatnego serwisu VOD Showmax w Polsce.

Sztuka i technologia zdecydowanie idą w parze. Dowodem na to będzie obecność Pawła Ruszlewskiego (Chief Design Officer, Senfino), który przybliży sztukę wykorzystania technologii immersyjnych, takich jak Virtual Reality, Augmented Reality czy Mixed Reality.

Na festiwalu będą obecni przedstawiciele Krajowej Izby Producentów oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. W Panelu "Jak robić seriale, jak tworzyć treści, które przyciągają" Dorota Kośmicka-Gacke – na co dzień producentka w Grupie ATM - opowie o mechanizmie współpracy od A do Z z ekipą produkcji, działaniach marketingowych i budowaniu relacji z ludźmi, których praca przekłada się na sukces projektu. Dzięki udziałowi w panelu, każdy ze słuchaczy pozna know-how jednej z najbardziej cenionych producentek w kraju, która ma na swoim koncie wiele znanych produkcji i hitów filmowych, a także współpracę ze znakomitymi aktorami i reżyserami, za co została uhonorowana międzynarodowymi i polskimi nagrodami.
film 113 — kopia.jpg

Jak połączyć kreację i technologię w projekcie startupowym?

Festiwalowi towarzyszy Filmteractive Market – targi, skierowane do twórców projektów z zakresu innowacyjnych treści i rozwiązań technologicznych, których zgłoszone prace oceni międzynarodowe jury. Wyłonieni finaliści mają już po raz piąty okazję zaprezentować swoje prace w przed publicznością Filmteractive w ramach Strefy Innowacji, ale przede wszystkim podczas sesji pitchingowych przed zaproszonymi na festiwal przedstawicielami branży reklamowej, funduszy inwestycyjnych oraz marketerami.

Targi treści interaktywnych towarzyszą festiwalowi Filmteractive od pięciu lat i cieszą się rosnącym powodzeniem. W tegorocznym naborze zgłoszono projekty z niemal wszystkich krajów europejskich, ale też z Australii, Brazylii, Japonii czy USA. Filmteractive Market daje szansę zaprezentowania projektów przed przedstawicielami światowych marek, funduszy inwestycyjnych, a także przed doświadczonymi pracą z koncernami mediowymi czy globalnymi brandami artystami – mówi Magdalena Gronert, PR&Marketing Manager FilmteractiveSzukamy innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie treści, jak i technologii, które angażują odbiorców w niestandardowy sposób. 

Market to nie tylko możliwość prezentacji projektów, ale przede wszystkim pozyskania partnerów biznesowych czy finansowania funduszy inwestycyjnych, które interesują się tego typu przedsięwzięciami.

W tym roku stawiamy na pomysły powiązane z nowoczesną rozrywką online, które zainteresują odbiorców generacji Y i Z. Mam tu na myśli miedzy innymi zarówno seriale, internetowe gry fabularne, czy też nowatorskie formaty łączące TV z Mobile. Market jest dla nas wyjątkowym wydarzeniem, które pozwala wiązać niestandardowe idee zarówno z obszaru nowych technologii, marketingu, jak i biznesu. A to w efekcie pozwala rozwijać i wdrażać najnowsze trendy komunikacji interaktywnej, o której mówimy podczas samego festiwalu – komentuje Olgierd Cygan.

Kto w tegorocznej edycji odbierze nagrodę główną dowiemy się już 17 października w Łódzkiej Filmówce.
Filmteractive 2017 ma po raz pierwszy również swoją odsłonę 12 października w Warszawie pod hasłem „Brands of the Future”. Szczegóły oraz pełen program wydarzenia na: filmteractive.eu
film 314.jpg

A oto jak było na Filmteractive w 2016 roku:
belkaPL_01.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Zwycięskie projekty Filmteractive Market 2017

temu

Nagrodę główną Filmteractive Market 2017 (8 000 pln), sfinansowaną ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zdobył projekt Wykreślona Warszawa. Jurorzy przyznali również wyróżnienia – zdobyły je projekt Run Like Hero oraz Wirtualny przewodnik dla osób z autyzmem nagrodzone zaproszeniami na MIPTV 2018.
#AR #VR #GAMING, czyli to co najlepsze w startupach 2017

temu

Spośród zgłoszonych projektów interaktywnych na Filmtercative Market, panel ekspercki wybrał już po raz piąty ośmiu finalistów. Kto wygra nagrodę główną w tym roku dowiemy się już 17 października w Łódzkiej Filmówce.
Wideo na Facebooku – transmisje na żywo najbardziej angażują widzów

temu

Wideo w Internecie zmienia układ siły na rynku reklamowym. Według badania Wideo mobile 2016, ponad 40 proc. użytkowników deklaruje, że ogląda wideo online na urządzeniach mobilnych. Konsumenci są również coraz bardziej skłonni wydawać pieniądze na tego typu transmisje, które są tym samym najdynamiczniej rozwijającym się formatem digital. Dzięki temu wideo online stanowi idealne rozwiązanie dla firm szukających nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi widza. Jest o co walczyć, gdyż ludzki mózg zapamiętuje ponad 50 procent z tego co jednocześnie widzi i słyszy. Tylko jak osiągnąć zamierzony efekt?
Filmteractive 2017 z dofinansowaniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

temu

Tegoroczna edycja festiwalu komunikacji interaktywnej Filmteractive została wsparta dofinansowaniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w ramach programu "Łódzkie promuje".  . Więcej o ŁÓDZKIE PROMUJE na: promujelodzkie.pl

O komunikacji marek przyszłości – rozmowa z Arturem Kurasińskim

12 października odbędzie się 7. edycja Filmteractive – festiwal po raz pierwszy gości w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich latach, głównym tematem wydarzenia będzie komunikacja marketingowa i to, jak wpływają na nią nowe media i innowacje technologiczne, zmieniając dotychczasowe modele biznesowe. Festiwal poprowadzi aktywny komentator branżowy – Artur Kurasiński.