Marketing w erze wirtualnej rzeczywistości

Marketing w erze wirtualnej rzeczywistości

Opublikowany

W 2016 r. wartość globalnego rynku wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy sięgnie 1 mld dol. – prognozuje Deloitte. Czy VR to przyszłość marketingu? – 28 i 29 września na to pytanie odpowiedzą światowej sławy eksperci, którzy będą gościć na Filmteractive w Łodzi. Podczas wydarzenia Deloitte Digital zaprezentuje wyniki swojej współpracy z Oculus i przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch.

Wirtualna rzeczywistość, realny potencjał
Deloitte szacuje, że na światowy rynek trafi w tym roku nawet 10 milionów sztuk gier i  2,5 mln urządzeń VR (o wartości powyżej 30 dol.), a przychody z tego tytułu sięgną odpowiednio 300 i 700 mln dol.  Prawdziwą rewolucją mają być Oculus Touch — czyli specjalne kontrolery do wirtualnej rzeczywistości, rozumiejące gesty i ruchy dłonią i zapewniające dzięki temu realistyczne doznania. Wyniki współpracy z przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch na Filmteractive przedstawi organizator wydarzenia – Deloitte Digital.



Pierwsza wersja gogli Oculus Rift DK1 zainicjowała VR-owy wyścig. To, co pierwotnie miało zrewolucjonizować jedynie świat gier, szybko zostało przejęte przez nowe media, ale i marki, do zintensyfikowania przekazu oraz interakcji z konsumentami. Rynek reklamy ewoluuje pod wpływem wirtualnej rzeczywistości, która znalazła swoje miejsce również w świecie biznesu mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive oraz Agency Managing Partner Deloitte DigitalW konkretnych obszarach potencjał tej technologii ma szansę w pełni rozwinąć się i przynieść realny zysk. Stąd VR stał się jednym z głównych tematów tegorocznej edycji Filmteractive, na którą serdecznie zapraszamy.



Minimum teorii, maksimum praktyki
W specjalnie przygotowanej strefie pojawi się VR Cinema by Samsung, w którym będzie można zanurzyć się w VR na urządzeniach Samsung Gear, a o możliwościach wykorzystania rzeczywistości wirtualnej we współczesnej komunikacji na Filmteractive będą mówili uznani prelegenci m.in. z Polski, Francji czy Singapuru – twórcy, przedstawiciele globalnych marek, eksperci w dziedzinie nowych mediów oraz przedstawiciele funduszy inwestycyjnych.

Morgan Bouchet – Orange, Director Digital Content & Innovation Head of VR, Francja –  uważa, że z krótkoterminowej perspektywy, wirtualna rzeczywistość okazuje się produktem niszowym, dlatego opowie o potencjale VR z perspektywy zastosowania jej na rynku masowym, której konsumenci i firmy muszą spróbować i przeżyć.

Wirtualną rzeczywistość z realiami biznesu skonfrontuje zaś Łukasz KosuniakSamsung Electronics, Head of Enterprise Marketing, Polska. Wychodzi z założenia, że technologia Virtual Reality, mimo, że opracowana na potrzeby przemysłu rozrywkowego doskonale sprawdza się również w wielu zastosowaniach biznesowych. Na Filmteractive zaprezentuje na podstawie realnych wdrożeń najciekawsze tego typu projekty oraz wskaże te obszary biznesu, gdzie potencjał technologii jest największy.

Nie zabraknie również znanego z wcześniejszych edycji festiwalu kreatywnego duetu The Kissinger Twins – Kasi Kiefert i Dawida Marcinkowskiego. Tym razem w swoim interaktywnym i wizualnym poszukiwaniu historii zabiorą nas w podróż od Flasha do VR.




Szczegóły na www.filmteractive.eu 






Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

FF-Prelegent-MorganBouchet.jpg

grafika | 68,6 KB

Pobierz
FF-Prelegent-KissingerTwins.png

grafika | 324 KB

Pobierz
VR-Photo-2.jpg

grafika | 6,59 MB

Pobierz
Infografika_Deloitte_VR.jpg

grafika | 994 KB

Pobierz
VR-Photo.jpg

grafika | 1,02 MB

Pobierz
FF-Prelegent-LukaszKosuniak.png

grafika | 409 KB

Pobierz

Pierwsze cyfrowe pokolenie konsumentów

Milenialsi ciągle spędzają sen z powiek specjalistom do spraw marketingu. Dojrzewali w czasach, w których upowszechnił się Internet. Wchodzili w dorosłość, gdy świat przeżywał wielki kryzys. Informacji o nowych produktach i usługach szukają przede wszystkim w sieci, a wyborów dokonują na bazie rekomendacji znajomych dostarczonych poprzez media społecznościowe, tam też szukają informacji o promocjach i rabatach.