Zwycięskie projekty Filmteractive Market 2016

Zwycięskie projekty Filmteractive Market 2016

Opublikowany

W tym roku nagrodę główną Filmteractive Market 2016 (10 000 pln oraz zaproszenie na MIPTV), współufundowaną przez Program Kreatywna Europa oraz Deloitte Digital, zdobył projekt Virtelio z Luxeburga. Jurorzy przyznali również nagrodę za drugie i trzecie miejsce – zdobyły je polski projekt Cherbobyl VR oraz hiszpański RAY.



Prace oceniane były dwuetapowo przez międzynarodowy panel ekspercki, do którego w tym roku zostali zaproszeni: Tomasz Kowalczyk (HardGamma Ventures), Michał Kramarz, (Google Poland), Łukasz Kosuniak (Samsung Electronics), Krzysztof „Chris” Kowalczyk (HardGamma Ventures), Morgan Bouchet (Orange), Kuba Dudek (Speedup Group), Ewa Wolska- Rzewuska (Vice Media), Rafał Baran (4Fun Media S.A.), Andreas Harting (Deloitte Digital/Deloitte Ventures), Monika Bednarek (MIPTV), Zbigniew Szczerbetka (Deloitte Digital CE).

Zwycięskie projekty Fimteractive Market 2016:
Virtelio -
narzędzie pozwalające na tworzenie w prosty sposób nielinearnych filmów interaktywnych.


Chernobyl VR
- polski projekt, który zabierający widzów w wirtualną podróż przez Czarnobyl i Prypeć. Przybliża on stan istniejący opuszczonego miasta w 30 lat po jednej z największych katastrof nuklearnych. Całemu założeniu towarzyszyła koncepcja ukazania tej historii w konwencji gry video z edukacyjno-fabularną narracją.



RAY -
rodzaj artystycznego filmowego doświadczenia VR, które przybliża nam krótką historię Mogen i Raya, która okazuje się zaskakiwać swoim zakończeniem. 



W pierwszym etapie, na podstawie przesłanych formularzy, wybranych zostało 8 najlepszych projektów, które później prezentowano podczas Filmteractive Market w specjalnie przygotowanej, ogólnodostępnej Strefie Innowacji. Na drugim etapie, eksperci mogli zadawać dodatkowe pytania w trakcie sesji pitchingowych, pozwalające im finalnie wybrać zwycięzców.

W tegorocznej edycji zgłoszono ponad 50 projektów z obszaru wirtualnej rzeczywistości pochodzących z całego świata: od Australii, przez Azję, Europę, aż po Stany Zjednoczone – mówi Agata Lepianka, Project manager FilmteractiveTegoroczna edycja obfitowała w projekty o zróżnicowanej tematyce i zaawansowaniu technologicznym. To pokazuje, że Filmteractive Market niesie w sobie potencjał, podobnie, jak prezentowane na nim prace, za których powodzenie trzymamy kciuki.






Filmteractive Market to wyjątkowe wydarzenie, które w tym roku odbyło się już po raz trzeci. Na targi treści interaktywnych i crossmedialnych zgłaszane są innowacyjne projekty VRowe, filmowe lub z obszaru digital content. Spotykają się na nich nie tylko twórcy, ale i przedstawiciele mediów, funduszy inwestycyjnych, a także marketerzy zainteresowani kupnem ciekawych rozwiązań technologicznych. Najważniejszym celem Filmteractive Market jest wyłonienie i wsparcie młodych twórców, jak i ułatwienie ich pomysłom nie tylko dotarcia do rzeszy odbiorców, ale przede wszystkim finansowego sukcesu na branżowym rynku.



Więcej na:
filmteractive.eu
youtube.com/user/Filmteractive
facebook.com/FilmteractiveFestival
twitter.com/Filmteractive
linkedin.com/company/filmteractive






Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

FilmteractiveMarket2016.jpg

grafika | 71,6 KB

Pobierz
f_18.jpg

grafika | 5,17 MB

Pobierz
f_13.jpg

grafika | 5,18 MB

Pobierz
f_02.jpg

grafika | 3,72 MB

Pobierz
f_03.jpg

grafika | 2,89 MB

Pobierz
f_01.jpg

grafika | 4,44 MB

Pobierz
f_04.jpg

grafika | 2,54 MB

Pobierz
f_16.jpg

grafika | 3 MB

Pobierz
f_14.jpg

grafika | 4,15 MB

Pobierz
f_15.jpg

grafika | 4,9 MB

Pobierz

Jakie trendy znokautują świat marketingu?

Czy wirtualna rzeczywistość niesie ze sobą obietnicę zmiany marketingu na lepsze? W jaki sposób będzie wpływać na proces budowania więzi użytkownika i konsumenta z marką? Co sprawia, że indywidualnie zaprojektowany przekaz odnosi masowy sukces? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można było znaleźć podczas tegorocznego festiwalu Filmteractive 2016.