Jakie trendy znokautują świat marketingu?

Jakie trendy znokautują świat marketingu?

Opublikowany

Czy wirtualna rzeczywistość niesie ze sobą obietnicę zmiany marketingu na lepsze? W jaki sposób będzie wpływać na proces budowania więzi użytkownika i konsumenta z marką? Co sprawia, że indywidualnie zaprojektowany przekaz odnosi masowy sukces? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można było znaleźć podczas tegorocznego festiwalu Filmteractive 2016.

Filmteractive 2016 to już szósta edycja festiwalu komunikacji interaktywnej. Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich marek konsumenckich oraz mediowych, jak Orange, Samsung, Castorama, Discovery, Vine, Disney czy Vice. Temat przewodni, jako najgorętszy trend tego roku – wirtualna rzeczywistość – również nie pozwolił przejść obok wydarzenia obojętnie.



Całkowite zanurzenie w wirtualną rzeczywistość
Prawdziwą wirtualną przygodę zapewnił VR Adventure Box – instalacja opracowana przez zespół Deloitte Digital – organizatora festiwalu Filmteractive. Wirtualnej rzeczywistości można było doświadczyć dzięki przekazanym firmie przedpremierowo Oculus Touch — czyli specjalnym kontrolerom, rozumiejącym gesty i ruchy dłonią, zapewniającym dzięki temu realistyczne doznania. VR Adventure Box zabierał w podróż po lesie, oceanicznym dnie oraz wąwozie. Ta unikatowa instalacja pozwoliła zanurzyć się w animowanym świecie, który rysował się po samodzielnym połączeniu przez użytkownika kropek w brakujący w danej przygodzie element świata przedstawionego. Przygody można było doświadczyć również w roli obserwatora dzięki rozpiętemu na specjalnej instalacji, ponad 10metrowemu ekranowi.




#VR zdominował również Filmteractive Market. Finałowe projekty, wyłonione przez międzynarodowe jury, można było poznać z bliska w Strefie Innowacji oraz podczas sesji pitchingowych. Zwycięski projekt – Virtelio z Luxemburga – otrzymał nagrodę główną (10 000 pln) oraz zaproszenie na MIPTV. Jury przyznało w tym roku również nagrodę za drugie i trzecie miejsce, wyróżniając tym samym projekty Chernobyl VR (Polska) oraz RAY (Hiszpania).    



Temat wirtualnej rzeczywistości zwieńczył panel dyskusyjny, który poprowadził – podobnie jak i cały festiwal – Artur Kurasiński.  O nowej technologii – jej szansach, zagrożeniach  i etyce – rozmawiali: Morgan Bouchet (Orange), Dorota Żurkowska-Bytner (Discovery Networks), Piotr Iwanicki (Superhot), Łukasz Kosuniak (Samsung Electronics) oraz Dawid Marcinkowski (The Kissinger Twins).




Kreatywność w epoce Data Driven Marketing. Dokąd zmierzamy?

Gościem specjalnym Deloitte Digital prosto z USA był dyrektor ds. Brand Creative i Content Marketingu – Alan Schulman, który w trakcie ponad dwudziestopięcioletniej kariery stał na czele zespołów odpowiedzialnych za Creative i Content w wiodących międzynarodowych agencjach takich jak McCann-Erickson, FutureBrand Worldwide, Foote i Cone & Belding. W 2013 roku był jedną z osób w Ameryce Północnej, które magazyn ADVERTISING AGE obwołał „Kreatywną Gwiazdą”. Na Filmteractive opowiedział o tym, jak w oparciu o Big Data i Marketing automation tworzyć zindywidualizowane wiadomości i kampanie na skalę masową, które poruszą konsumenta emocjonalnie, a nie tylko zaprezentują ofertę, produkt czy cenę.



Tworzenie świata marki w erze cyfrowych konsumentów
Komunikacja oraz nowe media, pozwalające uwolnić kreatywność i zadbać o efektywność działań marketingowych - były tematem zdominowanym przez Dana Biddle (Twitter/ Vine UK), Maksymiliana Litwinowa (Castorama), Rafała Mietelskiego oraz Ewę Wolską-Rzewuską (Vice), a także dyrektorów ds. strategii brandu i marketingu ze Stratosfera by Deloitte, Patrycję Venulet i Jana Kisielewskiego.
Artur Pacuła (Disney Interactive CEE) opowiedział o tym, jak przenosić świat bajek na grunt rzeczywistego marketingu treści i o tym, jak szukać dla nich odbiorców.
Niezapomniana prelekcja Joeriego Van den Bergha, współzałożyciela Gen Y Expert InSites Consulting oraz autora How cool brands stay hot, pozwoliła zrozumieć mechanizmy rządzące pokoleniem Millenialsów oraz porównać ich zachowania, a także preferencje w zestawieniu z pokoleniami X i Babyboomersów. Czy udało się przewidzieć kolejne, NextGen warto zapytać tych, którzy wzięli udział w spotkaniu z Joerim Van den Berghiem.
Kolejna edycja już za rok!

Zdjęcia: K. Plebankiewicz






Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

f_01.jpg

grafika | 4,44 MB

Pobierz
f_05.jpg

grafika | 3,5 MB

Pobierz
f_06.jpg

grafika | 2,83 MB

Pobierz
f_18.jpg

grafika | 5,17 MB

Pobierz
film_060.jpg

grafika | 4,97 MB

Pobierz
f_02.jpg

grafika | 3,72 MB

Pobierz
f_15.jpg

grafika | 4,9 MB

Pobierz
f_11.jpg

grafika | 15,1 MB

Pobierz
f_17.jpg

grafika | 2,35 MB

Pobierz
film_052.jpg

grafika | 3,6 MB

Pobierz
film_037.jpg

grafika | 3,32 MB

Pobierz
film_034.jpg

grafika | 4,12 MB

Pobierz
film_062.jpg

grafika | 5,89 MB

Pobierz
film_080.jpg

grafika | 2,98 MB

Pobierz
film_106___kopia___kopia.jpg

grafika | 4,33 MB

Pobierz
film_113___kopia___kopia.jpg

grafika | 4,57 MB

Pobierz
film_098___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,49 MB

Pobierz
film_115___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,9 MB

Pobierz
f_10.jpg

grafika | 2,67 MB

Pobierz
f_07.jpg

grafika | 2,69 MB

Pobierz
film_016.jpg

grafika | 3,16 MB

Pobierz
film_055.jpg

grafika | 3,64 MB

Pobierz
film_054.jpg

grafika | 5,28 MB

Pobierz
film_047.jpg

grafika | 3,14 MB

Pobierz
film_061.jpg

grafika | 4,71 MB

Pobierz
film_071.jpg

grafika | 2 MB

Pobierz
film_068.jpg

grafika | 5,26 MB

Pobierz
film_118___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,58 MB

Pobierz
film_081___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,62 MB

Pobierz
film_090___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,35 MB

Pobierz
film_129___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,05 MB

Pobierz
film_288.jpg

grafika | 3,25 MB

Pobierz
film_297.jpg

grafika | 2,33 MB

Pobierz
film_318.jpg

grafika | 3,56 MB

Pobierz
film_290.jpg

grafika | 3,68 MB

Pobierz
film_291.jpg

grafika | 14,9 MB

Pobierz
film_333.jpg

grafika | 2,52 MB

Pobierz
film_336.jpg

grafika | 2,28 MB

Pobierz
film_199___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,25 MB

Pobierz
film_200___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,63 MB

Pobierz
f_12.jpg

grafika | 2,32 MB

Pobierz
f_13.jpg

grafika | 5,18 MB

Pobierz
f_16.jpg

grafika | 3 MB

Pobierz
film_020.jpg

grafika | 5,05 MB

Pobierz
film_053.jpg

grafika | 3,58 MB

Pobierz
film_033.jpg

grafika | 3,54 MB

Pobierz
film_325.jpg

grafika | 3,67 MB

Pobierz
film_320.jpg

grafika | 3,4 MB

Pobierz
film_329.jpg

grafika | 3,23 MB

Pobierz
film_169___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 4,15 MB

Pobierz
film_215___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,71 MB

Pobierz
film_234___kopia.jpg

grafika | 2,79 MB

Pobierz
film_242.jpg

grafika | 1,8 MB

Pobierz
film_251.jpg

grafika | 2,97 MB

Pobierz
film_253.jpg

grafika | 4,77 MB

Pobierz
film_259.jpg

grafika | 3,34 MB

Pobierz
film_096___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,19 MB

Pobierz
film_095___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,01 MB

Pobierz
film_139___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,7 MB

Pobierz
film_119___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,54 MB

Pobierz
film_131___kopia___kopia.jpg

grafika | 3,17 MB

Pobierz
film_145___kopia.jpg

grafika | 3,21 MB

Pobierz
film_289.jpg

grafika | 3,74 MB

Pobierz
film_327.jpg

grafika | 2,9 MB

Pobierz
film_355.jpg

grafika | 3,09 MB

Pobierz
film_198___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,59 MB

Pobierz
film_201___kopia___kopia___kopia.jpg

grafika | 4,06 MB

Pobierz
film_216___kopia___kopia__2_.jpg

grafika | 3,85 MB

Pobierz
film_233___kopia.jpg

grafika | 2,38 MB

Pobierz
film_238.jpg

grafika | 3,24 MB

Pobierz
film_241.jpg

grafika | 2,8 MB

Pobierz
film_252.jpg

grafika | 4,03 MB

Pobierz
film_255.jpg

grafika | 4,03 MB

Pobierz
film_041.jpg

grafika | 4,28 MB

Pobierz
film_298.jpg

grafika | 1,99 MB

Pobierz
film_330.jpg

grafika | 2,17 MB

Pobierz
film_219___kopia___kopia.jpg

grafika | 2,67 MB

Pobierz
film_229___kopia.jpg

grafika | 2,54 MB

Pobierz
film_217___kopia__2_.jpg

grafika | 4,47 MB

Pobierz
film_230___kopia.jpg

grafika | 3,07 MB

Pobierz
film_235___kopia.jpg

grafika | 2,98 MB

Pobierz
film_237___kopia.jpg

grafika | 3,82 MB

Pobierz
film_249.jpg

grafika | 3,29 MB

Pobierz
film_239.jpg

grafika | 3,06 MB

Pobierz
film_254.jpg

grafika | 4,48 MB

Pobierz
film_256.jpg

grafika | 4,3 MB

Pobierz
film_283.jpg

grafika | 4,12 MB

Pobierz
film_236.jpg

grafika | 2,87 MB

Pobierz
film_244.jpg

grafika | 2,23 MB

Pobierz
film_243.jpg

grafika | 2,81 MB

Pobierz
film_250.jpg

grafika | 4,64 MB

Pobierz
film_258.jpg

grafika | 4,74 MB

Pobierz
film_269.jpg

grafika | 3,04 MB

Pobierz
film_264.jpg

grafika | 3,92 MB

Pobierz

Which trends will knock the marketing world out?

Does virtual reality bring the promise of changing marketing for the better? How will it influence the process of building bond between a user and consumer with a brand? What makes individually designed message a mass success? Answers to these and many other questions could be found at this year’s Filmteractive 2016.